1- Çocuğun gereksinimlerine ve bireysel farklılıklarına uygundur.
2- Çocuğun motor, sosyal ve duygusal, dil ve bilişsel gelişimini destekler, özbakım becerilerini kazandırır.
3- Etkinlikler hazırlanırken çocukların ilgi ve gereksinimlerinin yanı sıra uygulanabilir olması da göz önünde bulundurulur.
4- Eğitim sürecinde çocuğun bildiklerinden başlanır ve deneyerek öğrenmesine olanak sağlanır.
5- Çocukların anadilini doğru ve güzel konuşmaları için gerekli çalışmalar yapılır.
6- Çocuğun kendine saygı ve güven duymasını sağlar ve öz denetim kazandırır.
7- Çocukların sevgi, saygı, işbirliği, sorumluluk, hoşgörü, yardımlaşma, dayanışma ve paylaşma gibi duygu ve davranışları geliştirilir.
8- Oyun çocuklar için en uygun öğrenme yöntemidir. Etkinlikler oyun temelli hazırlanır.
9- Çocukların bağımsız davranışlar geliştirmesi desteklenir, yardıma ihtiyaç hissettiklerinde yetişkin rehberliği sağlanır.
10- Çocukların hayal güçleri, üretici ve eleştirel düşünme becerileri, iletişim kurma ve duygularını anlatabilme davranışları geliştirilir.
11- Eğitim sürecine ailenin etkin katılımı sağlanır.
12- Rehberlik hizmetleri eğitim sürecinin içindedir.
13- Çocuğun gelişimi okul öncesi eğitim programına göre düzenli olarak takip edilir.
1-Çocuk merkezlidir.
2-Esnektir.
3-Temalar/konular amaç değil araçtır.
4-Oyun temellidir.
5-Keşfederek öğrenme önceliklidir.
6-Üreticiliğin geliştirilmesi ön plandadır.
7-Günlük yaşam deneyimlerinin ve yakın çevre olanaklarının eğitim amaçlı kullanılması teşvik edilir.
8-Milli-manevi ve evrensel değerlere yer verilmiştir.
10-Eğitim sürecinde yapılan değerlendirme çok yönlüdür.
11-Aile katılımı ve eğitimi önemlidir.
13-Rehberlik hizmetlerine önem verilir.