Özünden aldığı güçle geleceği özden inşa ediyor.”

ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİM PROGRAMI (3 GÜNLÜK PAKET PROGRAM)

Bu program GEÇA (Gülistan Erken Çocukluk Atölyesi) / Gülistan Kur’an Kursu tarafından gerçekleştirilmektedir.

Kimler Katılabilir:

Eğitimciler, eğitimci adayları başta olmak üzere ilgisi olan herkes

Katılımcı Sayısı: Kontenjan sınırlıdır.

Son Başvuru Tarihi: 15 Temmuz 2019 Pazartesi günüdür.

Eğitim Gün ve Saatleri:

  • 02 Ağustos 2019 Cuma / 09:00-17:30 (Erken Çocuklukta Değerler Eğitimi Ve Atölye Çalışmaları)
  • 03 Ağustos 2019 Cumartesi / 09:00-17:30 (Erken Çocukluk Eğitimi Planlama, Yönetme ve Uygulama Atölyesi)
  • 04 Ağustos 2019 Pazar / 09:00-17:30 (Erken Çocuklukta Montessori Felsefesi ve Atölyesi)

Eğitim Süresi: 3 gün

Sertifika veya Katılım Belgesi: Katılımcılar Gülistan Erken Çocukluk Atölyesi onaylı Katılım Belgesi almaya hak kazanırlar.

Eğitim Ücreti: (3 Günlük) 300 ₺

Eğitim Yeri: GEÇA – Gülistan Kur’an Kursu / (Madenler mah. İdealist kent cad. No:9 Ümraniye/İstanbul)

NOT:

* GEÇA, programların duyuru ve uygulama aşamalarında gerekli gördüğü her türlü değişikliği yapma hakkına sahiptir.

* İlgili programın kontenjanı sınırlı olduğundan, GEÇA tarafından kesin kayıt hakkı tanınan ve eğitim programı ödemesini gerçekleştiren katılımcılardan; ilgili programın başlama tarihinden 1 hafta öncesine kadar GEÇA’ ya programa katılamayacağına dair yazılı başvuruda bulunanlar hariç katılımcının programa katılıp katılmamasına bakılmaksızın herhangi bir geri ücret ödemesi yapılmayacaktır.

* İstanbul dışından gelecek katılımcılar için kurum içerisinde eğitim aldıkları gün sayısınca (en fazla 3 gece, 01-02-03 Ağustos akşamları) kalma imkânı sağlanacaktır. Yatılı girişleri 01 Ağustos 2019 günü 17:00 den itibaren olacaktır. Yatılı çıkışları eğitimin bittiği günün (04 Ağustos 2019) akşamında yapılacaktır. 04 Ağustos akşamı ve sonrasında konaklama hizmeti verilemeyecektir.

* Yatılı kalacak olan misafirlere:

 –  24 saat sıcak su

 –  Tam Pansiyon (Kahvaltı + Öğlen Yemeği + Akşam Yemeği)

 –  Nevresim

hizmetleri GEÇA tarafından karşılanacaktır.

* Gündüz gelenler için öğle yemeği ikramı olacaktır.

* Çocuk bakım hizmetimiz mevcut değildir. Bu sebeple çocuk getirilmemesi rica olunur.

 

Eğitim İçerikleri:

Erken Çocuklukta Değerler Eğitimi Ve Atölye Çalışmaları:

Eğitimciler : Menşure Şuşoğlu, Nigar Büşra Bahçeci

Seminer : İdeal Öğretmen Olmak 

Seminer: Resim Okumaları

Etkinlik: Masal Atölyesi

Huzur Treni

  1. Okul öncesi dönemde ibadet nedir? İbadet sorumluluğu var mıdır?
  2. Okul öncesinde çocuk ibadet konusunda ne bilmelidir? Ne bilmemelidir?
  3. İbadetin temelini oluşturan sorumluluk bilinci çocuğa nasıl verilir?
  4. Çocuğa öğreteceğimiz ibadetlerde kullanılacak yöntem ve teknikler nelerdir?

Etkili Kur’an-ı Kerim Eğitimi

  1. Okul öncesi dönemde öğrenmenin önemi nedir?
  2. Kur’an-ı Kerim öğretimi yaş seviyesine göre nasıl ve ne kadar olmalıdır?
  3. Kur’an-ı Kerim öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler.

Cemilekâr Dersleri

  1. Davranışların insan hayatında yeri ve önemi nedir? Çocukların güzel davranışları sergilemesinin gelecekteki hayatlarında etkisi nasıl olur?
  2. Gelişim evrelerine göre çocuklara öğretilecek davranışlar nelerdir?
  3. Davranış öğretiminde kullanılacak teknikler nelerdir?

Canım Peygamberim

  1. Peygamber kimdir, ne iş yapar? Peygamber Efendimiz’in hayatını öğrenmenin çocuk için önemi nedir?
  2. Peygamber Efendimiz’in hayatından çocuklara sunacağımız modeller ne olmalı, ne olmamalı?
  3. Çocuklara Peygamber Efendimiz’in hayatı sevgi merkezli nasıl anlatılır?
  4. Uygulamada kullanılacak yöntem ve teknikler neler olmalıdır?

Bir Tefekkür Bin Teşekkür

  1. Çocuklarda var olan düşünme kabiliyeti nasıl geliştirilir?
  2. Kâinatta Allah’ı anlatan deliller çocuğun seviyesine göre nasıl anlatılır?
  3. Tefekkür ile ilk teşekkür işbirliği nasıl sağlanır?
  4. Kur’an’da geçen tefekkür âyetleri çocuklara hangi teknik ve yöntemle anlatılmalıdır?
  5. Kullanacağımız tefekkür örnekleri sunumu…

Erken Çocukluk Eğitimi Planlama, Yönetme ve Uygulama Atölyesi:

Eğitimciler : Kevser Ataseven, Yasemin Köse, Merve Konur

Seminer : Davranış Bozuklukları

Etkinlik: Paylaşım Platformu

Eğitim İçeriği:

Materyal Geliştirme

  1. Etkinlik Materyalleri ve Gelişim Materyalleri
  2. Hikâye Atölyesi
  3. Çocuk ve Hikâye
  4. Gölge-Fener Tekniği
  5. Gerçek Materyal Teknikleri
  6. Hareketli Hikâye Teknikleri
  7. Sözcük Dağarcığı

Çocuk ve Oyun

  1. Oyun Tasarlama Ve Uygulama
  2. Güç-Kuvvet-Denge oyunları
  3. Bilişsel beceri oyunları
  4. Dil-Sözlük-Kelime oyunları
  5. Hayali oyunlar

Çocuk ve Drama

  1. Okul Öncesi Dönemde Eğitim Aracı Olarak
  2. Duyguların farkına varılması ve ifade edilmesinde eğitici drama
  3. İletişim becerilerinin kazandırılmasında eğitici drama
  4. Sorun çözme ve eğitici drama
  5. Sosyal becerilerin eğitiminde eğitici drama
  6. Okul öncesi dönemde kendilik kavramının gelişiminin eğitici drama ile desteklenme

    Drama Teknikleri

  1. Oyun
  2. Dedikodu halkası
  3. Bilinç koridoru
  4. Özel mülkiyet
  5. Pandomim
  6. Doğaçlama
  7. Telefon görüşmesi
  8. Rol kartları
  9. Dramatizyasyon
  10. Görüşmeler-sorgular

Temel davranış merkezli etkinlik planlama

  1. Çocuk ve problem çözme becerisi
  2. Çocuklarda dikkat ve konsantrasyon çalışmaları
  3. Çocuklarda tahmin yürütme becerisi geliştirme
  4. Çocuklarda betimleme becerisi etkinlikler

Erken Çocuklukta Alternatif Eğitim Yöntemleri (Montessori) Felsefesi ve Stem Atölyesi:

Eğitimci: Hatice Uslu Kocabaş

Seminer: Oryantasyon

Etkinlik: Mesnevî Okumaları

Eğitim İçeriği:

Alternatif Eğitim Yöntemleri (Montessori) Felsefesi / Çocuk Gelişimi

  1. Maria Montessori (Hayatı ve Çalışmaları)
  2. Felsefi Kavramlar
  3. Alternatif eğitim Yöntemleri (Montessori) eğitiminde kullanılan teknikleri
  4. Barış & Huzur Eğitimi
  5. Öğretmen

Günlük Yaşam / Nezaket & Zerafet Derslerine Giriş

Duyu Derslerine Giriş

Matematik Derslerine Giriş

Dil Derslerine Giriş

Kültür/Fen/Coğrafya Derslerine Giriş

Stem Eğitimi Atölyesi

Eğitimci: Sümeyye ÖCAL

En üste

Sayac