Özünden aldığı güçle geleceği özden inşa ediyor.”

 

Kıymetli Velimiz, bildiğiniz üzere;

Çocuğun her açıdan en hızlı geliştiği dönem 0-6 yaş arası olan okul öncesi dönemidir. Bu dönem çocuğun sosyal, fiziksel, duygusal ve zihinsel becerilerinin birçoğunu edindiği, kendi başına iş yapabilme kapasitesinin arttığı, kişiliğinin temel yapı taşlarının örüldüğü, dış dünyayı deneyimleyeceği hayatında kalıcı etkiler bırakan önemli bir dönemdir. Bizler GEÇA ailesi olarak bu önemli süreçte onlara rehberlik edecek, her öğrencinin kendine has ilgi ve yeteneklerini dikkate alarak geliştirecek, heyecan ve başarılara birlikte şahit olacağız. Anaokuluna başlama süreci her çocuk için farklı cereyan etmektedir. Kimi çocuklar için bu süreç heyecan verici iken kimileri için sancılı geçebilmektedir. Çocuk ilk bağlandığı kişi olan anne, baba veya bakım vereninden ayrılırken zorluk yaşayabilir, okula ve öğretmene alışmak için zamana ihtiyaç duyabilir. Okula uyum döneminde yaşanabilecek sorunların doğal ve geçici olduğu unutulmamalıdır. Bu süreçte çocuğa karşı anlayışlı ve destekleyici olunmalıdır.

 

UYUM SÜRECİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

–          Bu dönemin sağlıklı bir şekilde tamamlanabilmesi için en önemli faktör anne ve babanın da bu ayrılma sürecine duygusal olarak hazır olmasıdır. Çocuğunuz okula hazır, peki ya siz? Ebeveynin her türlü hissiyatı çocuk tarafından doğrudan algılandığı için anne ve babanın bu konuda rahat, kararlı ve tutarlı olması gerekmektedir.

–          Okula başlamadan önce çocukla okul hakkında konuşmak, okulda yapacağı faaliyetlerden bahsetmek, okula başlama hakkında resimli hikâye kitabı okumak, birlikte okul alışverişi yapmak okul hakkındaki bilinmezliği azaltarak farkındalığı arttıracaktır.

–          İlk günler okula istediği oyuncak, aile fotoğrafı veya size ait bir nesneyi getirmesine izin vermek geçiş konusunda ona destek olacak ve kaygısını azaltmaya yardımcı olacaktır.

–          Okulda kalma süreci kademeli olarak arttırılmalı ve mümkünse ilk günler ebeveynler erişilebilir uzaklıkta bulunmalıdır.

–          Anne, baba kapıda vedalaşma sürecini kısa tutmalı, duygusal sahnelerden kaçınmalı, ne de olsa alışır düşüncesi ile asla haber vermeden, hoşça kal demeden gitmemelidir.

–          Önemli bir hastalık vs. olmadığı sürece okula devamlılık uzun araların verilmemesi alışma sürecinin kesintisiz ilerlemesini sağlayacaktır.

–          Sabahları ve akşam yatmadan önce çocuk okula gitmemek için anne ve babayı ikna etmeye çalıştığında kısa ve net cümlelerle herkesin sorumlulukları olduğu (anne-baba kendi hayatlarından örnek vererek) anlatılmalıdır.

–          Okula gitmekte kaygı yaşayan çocukla alay edilmemeli, kimse ile kıyaslanmamalı ve baskı yapılmamalı;

  • Sen artık abla oldun, ablalar ağlamaz.
  • Herkes gidiyor sen niye korkuyorsun?
  • Böyle davranırsan öğretmenin/arkadaşların seni sevmez, gibi söylemlerden kaçınılmalıdır.

–          Okula alışma sürecinde çocuğun düzeni ile ilgili diğer ritüelleri değiştirmemeli, bu dönemde çocuğun hayatında herhangi bir farklılık (bakıcı değişikliği, taşınma, tuvalet eğitimi vs.) oluşturmamaya dikkat edilmelidir. Okula başlamak zaten başlı başına bir değişikliktir!

GEÇA Ailesi olarak psikoloğumuz, öğretmenlerimiz ve siz ebeveynlerimizin iş birliği ile okula uyum sürecini en kısa zamanda başarılı bir şekilde tamamlayacağımızı ümit ediyoruz.

Sağlığın, huzurun ve başarının gölgesinde bir yıl geçirmeniz temennisiyle…

 

GEÇA ANAOKULU

GEÇA ANAOKULU

REVİR UYGULAMALARI HAKKINDA

ÖĞRENCİ VELİSİ BİLGİLENDİRME

·         Okul reviri saat 08:30-17:00 arasında okul hemşiresi tarafından hizmet vermektedir.

 ·         Öğrencilerimizin sağlığı okulumuzda dikkatle izlenir, fiziksel gelişim ve sağlık durumlarıyla ilgili her türlü bilgi gizlilik ilkeleri altında veli dışında birisiyle paylaşılmaz.

 ·         Size vermiş olduğumuz Öğrenci gelişim gözlem formundaki çocuğunuzun sağlık bilgilerini içeren kısmı dikkatli, eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurmanız öğrencinin takibi konusunda önemlidir. Verilen bilgilerin eksiksiz ve doğru olmasından veliler sorumludur.

 ·         Çocuğunuz doktor tarafından reçetelenmiş bir ilacı geçici bir süre kullanması gerekiyorsa ilaç verilme aralıklarını evde bulunduğu saatlere göre ayarlamanız önerilir. Okul çalışanları bu tür ilaç uygulamalarını yapmak için yetkili olmadığı gibi olası komplikasyonlara da müdahale yetkileri de yoktur.

 ·         Çocuğun ateş ağrı gibi şikayetleri sonucu siz onay verirseniz okulumuzda bulunan Calpol şurup kullanılır.

 ·         Eğer çocuğunuz başka bir ilaç kullanıyorsa bunun bilgisini bize vermeniz gerekmektedir. Çünkü ilaçlar birbirleriyle etkileşerek olumsuz sonuçlara sebep olabilir.

 ·          Çocuğunuz okul revirine herhangi bir şikayetle başvurduğunda eğer o anki durumu ciddi ve bu bir ilaç verilmesini gerektiriyorsa her durumda size danışılacaktır. Duruma göre okula çocuğunuzun yanına gelmeniz istenebilmektedir.

 ·         Çocuklarımızın yaşadığı grip, döküntülü hastalıklar ve bit gibi bulaşıcı hastalıklarda iyileşme gerçekleşene kadar okula gelmemeleri diğer arkadaşlarına da hastalığın geçmesini önleyecektir.

 Gülistan Anaokulu Ailesi olarak 2017-2018 eğitim ve öğretim yılını beraberce mutlu, sağlıklı ve başarılı bir şekilde geçirmeyi temenni ederiz.

 

GEÇA ANAOKULU

EĞİTİM ETKİNLİKLERİ

Çocuğun Gelişimini Her Yönüyle Destekleyen Etkinlik Alanlarımız;

 SERBEST ZAMAN ETKİNLİĞİ

 DİL ATÖLYESİ                 

 FEN –BİLİM ATÖLYESİ

 SANAT ATÖLYESİ

 OYUN ATÖLYESİ

 MÜZİK ETKİNLİKLERİ

 DRAMA

 OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

DEĞERLER KULÜBÜ

KUR’AN-I KERİM  VE SURE EZBER EĞİTİMİ

HAZİNE AVI (Tefekkür ediyoruz)

CANIM PEYGAMBERİM

YOLUMUZU AYDINLATANLAR (Peygamberleri tanıyoruz)

POSTA GÜVERCİNİ (Hadisi Şerif Öğreniyoruz)

99 İNCİ (Allahın isimlerini öğreniyoruz)

ÖZ TÜRKÇEMİZ

MESNEVİDEN HİKAYELER

TAKİP ETTİĞİM İZLER (Önemli şahsiyetleri tanıyorum)

DEĞERLERLE DEĞERLİYİM

HUZURA YOLCULUK (Dinimi öğreniyorum)

NEZAKETLİYİM (Adabları öğreniyoruz)

DİLEK KUTUSU(Her gün bir dua öğreniyoruz)

MODERN ÇAĞIN VİRÜSLERİ

BRANŞ DERSLER

 GÖRSEL SANATLAR VE EBRU ATÖLYESİ

 İNGİLİZCE VE ARAPÇA

 JİMNASTİK

 MUTFAK ETKİNLİKLERİ

 DİKKAT VE GÖRSEL HAFIZA ETKİNLİKLERİ

 BİLİM ATÖLYESİ

 ZOOLOJİ

 SATRANÇ

MONTESSORİ EĞİTİMİ

Geça’da Montessori, çocuğun birey olarak tüm özelliklerini mümkün olabilecek en ileri seviyede geliştirmesini hedefler.

GEÇA’DA MONTESSORİ EĞİTİM BÖLÜMLERİ

GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ

DUYU EĞİTİMİ

MATEMATİK EĞİTİMİ

DİL EĞİTİMİ

COĞRAFYA/FEN/KÜLTÜR

 

                    Yıllık Gezi Planı                                      Etkinlik günleri

               

Bilginler Sınıfı Günlük Akış

     

Mucitler Sınıfı Günlük Akış

   

Kaşifler Sınıfı Günlük Akış

En üste

Sayac