Eğitim Prensipleri

1- Çocuğun gereksinimlerine ve bireysel farklılıklarına uygundur.

2- Çocuğun motor, sosyal ve duygusal, dil ve bilişsel gelişimini destekler, özbakım becerilerini kazandırır.

3- Etkinlikler hazırlanırken çocukların ilgi ve gereksinimlerinin yanı sıra uygulanabilir olması da göz önünde bulundurulur.

4- Eğitim sürecinde çocuğun bildiklerinden başlanır ve deneyerek öğrenmesine olanak sağlanır.

5- Çocukların anadilini doğru ve güzel konuşmaları için gerekli çalışmalar yapılır.

6- Çocuğun kendine saygı ve güven duymasını sağlar ve öz denetim kazandırır.

7- Çocukların sevgi, saygı, işbirliği, sorumluluk, hoşgörü, yardımlaşma, dayanışma ve paylaşma gibi duygu ve davranışları geliştirilir.

8- Oyun çocuklar için en uygun öğrenme yöntemidir. Etkinlikler oyun temelli hazırlanır.

9- Çocukların bağımsız davranışlar geliştirmesi desteklenir, yardıma ihtiyaç hissettiklerinde yetişkin rehberliği sağlanır.

10- Çocukların hayal güçleri, üretici ve eleştirel düşünme becerileri, iletişim kurma ve duygularını anlatabilme davranışları geliştirilir.

11- Eğitim sürecine ailenin etkin katılımı sağlanır.

12- Rehberlik hizmetleri eğitim sürecinin içindedir.

13- Çocuğun gelişimi okul öncesi eğitim programına göre düzenli olarak takip edilir.

1-Çocuk merkezlidir.

2-Esnektir.

3-Temalar/konular amaç değil araçtır.

4-Oyun temellidir.

5-Keşfederek öğrenme önceliklidir.

6-Üreticiliğin geliştirilmesi ön plandadır.

7-Günlük yaşam deneyimlerinin ve yakın çevre olanaklarının eğitim amaçlı kullanılması teşvik edilir.

8-Milli-manevi ve evrensel değerlere yer verilmiştir.

10-Eğitim sürecinde yapılan değerlendirme çok yönlüdür.

11-Aile katılımı ve eğitimi önemlidir.

13-Rehberlik hizmetlerine önem verilir.

 

error: Content is protected !!